סדנאות פיסול סביבתי

סדנאות פיסול סביבתי – חיבור האזרח לסביבתו

בשנים האחרונות אנו עדים להתגברות המודעות הציבורית לנושאי קיימות ואיכות הסביבה וליחסי הגומלין שבין האדם לסביבתו. נושאים כמו: התחממות גלובלית, מיחזור, צמצום פסולת, זיהום הקרקע והסביבה, מופיעים בתדירות גבוהה באתרי החדשות ומעסיקים את הציבור הרחב. פעילים סביבתיים ההופכים לגיבורי תרבות כמו גרטה תונברג, דונאלהמדווז ודיוויד קורטן משנים ומשפיעים על צורת החשיבה הקיימת ומעודדים את השיח בהעלאת הבעיות הסביבתיות השונות ומעלים רעיונות כיצד לפתור אותן.
באמצעות סדנאות פיסול סביבתי שאנו מקיימים, אנו מנסים לתרום ולו במעט את חלקנו למאמץ הכללי להגברת המודעות לנושאי סביבה וקיימות. נושאי הסביבה והקיימות מונחלים למשתתפים באופן מעשי וחוויתי תוך כדי יצירה משותפת של פסלים סביבתיים פונקציונליים המשמשים למשחק לימוד והתכנסות . אנו משתמשים באופן נרחב בחומרים הניתנים לשימוש חוזר כמו צמיגים ונעזרים בפסולת ביתית ופסולת בנייה ליצירת הפסלים. בכך אנו משפרים את חזותבית הספר, הקהילה והסביבה.

שלבי העבודה של סדנת פיסול סביבתי
  • תכנון :בשלב הראשון נקיים דיון לגבי תוכן הפסל או האובייקט אותו נרצה ליצור על פי הגדרת המטרות שקבענו לעצמנו. הדיון יעסוק בשאלות ספציפיות כמו: מטרת הפסל, ייעודו שימושיו, גודלו, הרכב החומרים, גימורו וכמובן התאמתו לקהל המשתמשים ולשטח שבו יוצב. התהליך יתחיל בהעלאת רעיונות, רישום סקיצות והכנת מודלים. המודל הראוי והמתאים ביותר הוא זה שייושם לאחר התאמות קונסטרוקטיביות ובטיחותיות, בשטח.
  • הערכות ואיסוף חומרים:לאחר הגדרת הפסל נערך להכנתו : בשלב זה יתחילו התלמידים באיסוף עצמי של גרוטאות וחומרים הניתנים לשימוש חוזר. לפעולה זו חשיבות חינוכית רבה בכך שהתלמידים יגלו לראשונה את האפשרויות הגלומות באשפה ובחומרים הניתנים לשימוש חוזר בתהליך יצירתו של פסל סביבתי שימושי. התלמידים יפנימו את התפקיד החשוב שהם ממלאים הלכה למעשה , בהפחתת פסולת ובניקוי סביבתם הקרובה.
  • הדרכה והסברים: לפני תחילת היצירה, מקבלים המשתתפים הסבר על תהליך היצירה , שיטות העבודה, חלוקת העבודה לצוותים, הסברים לגבי אופי העבודה וכמובן הוראות התנהגות ובטיחות באתר העבודה .
  • בנייה ויצירה: נלמד להשתמש במגוון טכנולוגיות ולהפעיל כלי עבודה שונים, המשתתפים ירכשו טכניקות ושיטות עבודה שונות ובכך ישפרו גם את המיומנויות הטכניות והמוטוריות.

מי יכול להשתתף בסדנאות?

אנו מתאימים את הסדנאות שלנו למגוון גילאים: ניתן לשתף בסדנאות תלמידים וילדים החל מגן החובה , תלמידי בית הספר היסודי , חטיבות הביניים ותלמידי החטיבה העליונה וכמובן מבוגרים בכל גיל הכשירים לעבודה. הפעילות בסדנא יכולה להתבצע כפעילות רב גילאית המשותפת להורים וילדים או כפעילות שכבתית. הסדנא תותאם באופן ייחודי לשכבת הגיל ולצרכי הקהילה בה נבנה הפסל או האובייקט. אנו רואים חשיבות רבה לעבודה המשותפת המתקיימת בפעילות המהווה נדבך חשוב בתהליך.

למי מיועדות הסדנאות?

אנו פועלים מזה שבע עשרה שנים בתחומי החינוך, האומנות והקיימות במרחב הציבורי והקהילתי בארץ ובחו"ל, קיימנו מאות סדנאות בבתי ספר, רשויות מקומיות, משרדים ממשלתיים, פרויקטים יישוביים וערכנו ימי שיא וימי גיבוש עבור חברות וארגונים עסקיים.

מהי התרומה של פיסול סביבתי לקהילה?

בניית הפסל בקהילה תחזק את הקשר של הילדים והנוער לסביבת מגוריהם, מהשיביא בסופו של דבר להפחתה בוונדליזם ובהשחתה של מתקנים המוצבים במרחב הציבורי.
הפיסול קהילתי משפיע על ילדים ובני נוער ומבנה בקרבם הזדהות ומחויבות לסביבתם, מעורר בקרבם גאווה ומקרבם זה לזה. הפסל סביבתימשפר את חזות הסביבהומהווה תזכורת נוכחת למסריםהסביבתיים השונים שעלו בזמן היצירה בסדנה: מחזור, שימוש חוזר, צמצום והפחתת פסולת, איכות הסביבה ועוד.

האם ניתן להזמין את הסדנא גם לאירועים משפחתיים?

בהחלט, אנו יוצרים פסלים ואובייקטים בבתים ובגינות פרטיות בכל רחבי הארץ. הפעילות והיצירה שלנו יכולה להשתלב במסגרת של פעילות משפחתית וחברתית המציינת אירועים משפחתיים שונים כגון : ימי הולדת, חנוכת בית, בר מצווה ובת מצווה, או ציוני דרך אחרים .

כמה זמן אורכת הפעילות?

משך תהליך היצירה משתנה בהתאם לסוג הפרויקט והיקפו: אנו מקיימים סדנאות האורכות יום פעילות אחד (יום שיא) וסדנאות הנמשכות מספר ימים או שבועות. ניתן לקיים סדנאות שנתיות ארוכות טווח המתקיימות אחת לשבוע .

האם הפסלים עמידים לפגעי מזג האוויר?

הפסלים נבנים בטכניקות מיוחדות והנם עמידים בפגעי הזמן למשך שנים ארוכות. חיפוש באתר והתבוננות בתמונות מפרויקטים קודמים יוכל להמחיש כיצד נראים הפסלים וכיצד מתבצעות הסדנאות הלכה למעשה.
אנו מאמינים שבעבודה משותפת ניתן ליצור מעורבות בקהילה, תוך שימת דגש על ערכי שמירת איכות הסביבה, עבודת צוות והנאה. בסדנאות הייחודיות שלנו נלמד כיצד לשתף פעולה זה עם זה ולחבר אנשים למען מטרה גדולה. ביחד נוכל לעשות שינוי קטן אך משמעותי בתוך הקהילה ולמען הסביבה.
בחיפוש באתר תוכלו למצוא שלל דוגמאות לתוצרי הסדנאות.

אשמח אם תפנו אליי למידע נוסף בטלפון: 052-2692135 או שתצרו קשר כאן.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן