גן גיאומטרי ומשחקים לימודיים

משחקים לימודיים

שילוב המשחק בתהליך הלמידה ובמרקם החיים החברתיים המתקיימים בבית הספר תורמים רבות למוטיבציה, להנאה ולעניין של התלמידים והמורים. כאשר ילדים משחקים הם רוכשים ידע על העולם, עומדים על יכולותיהם הקוגניטיביות והמוטוריות ומפתחים אגב כך גם את מיומנויותיהם התקשורתיות והבין אישיות עם חבריהם למשחק. המשחק מהווה עבורם  אמצעי לגירוי הסקרנות, ומשמש כלי לפיתוח החשיבה, הדמיון והיצירתיות. שילוב משחקים במרחב בית הספר – בניגוד ללימוד המתקיים בחדר הכיתה – ישמש כזירת התנסויות, שבה אין חשש מכישלונות או מתוצאות לא "נכונות". כאשר המשחק מסתיים, תוצאותיו אינן מהוות עבור התלמיד ציון או כלי פורמאלי נוקשה למדידה והערכה, אלא אתנחתא לקראת המשחק הבא.
בשלושת מקצועות הליבה: מתמטיקה, אנגלית ושפה התרומה של המשחקים הלימודיים  ניכרת במיוחד. המשחקים השונים מסייעים לתלמידים להתגבר על תסכולים וחששות המאפיינים את הלימוד במקצועות אלו. לימוד תוך כדי משחק הוא מהדרכים היעילות ביותר לאור העובדה שהלמידה נעשית באופן טבעי וידידותי יותר ומטרות הלימוד מוטמעות בצורה עקיפה.
אנחנו מתמחים בבנייה משותפת עם התלמידים של משחקים לימודיים המכילים פינות לימוד ואובייקטים תלת ממדיים. התלמידים ייטלו חלק בפעילות מקיפה החל משלב החשיבה והתכנון ועד לביצוע בפועל של הגופים. התלמידים יתנסו בעבודה מגוונת המשלבת עבודה בעץ, מתכת ובטון. לצורך כך פיתחנו סדנא מיוחדת עבור צוות המורים בשיתוף עם התלמידים ליצירת משחקים לימודיים בתחומי השפה (עברית ואנגלית) והמתמטיקה. המשחקים מיועדים להצבה בחצרות ובמרחבים הפתוחים של בית הספר.
התלמידים נוטלים חלק פעיל ומשתלבים בכל תהליך היצירה: החל מתכנון האובייקטים, איסוף החומרים לפרויקטים, ואף משתתפים בעבודה הפיזית של בניית הפרויקט כולו.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן