עיצוב חצר ותערוכות תלמידים

עיצוב חצר ובניית תערוכות תלמידים

בניית תערוכות תלמידים ועיצוב חצר בית הספר כפעילות משותפת עם התלמידים מהווה אמצעי מצוין לפתח בקרב התלמידים כישורים רבים: הכרת חומרים, התנסות בטכניקות עבודה מגוונות  הרחבת הידע הכללי, הבנת עולם האמנות, טיפוח יצירתיות והתנסות בתחומים (כמו אוצרות) שאינם נלמדים דרך קבע במסגרת הכיתתית.
פירות הפעילות הבאים לידי ביטוי בתוצרים, מחזקים את תחושת הגאווה, השייכות וההזדהות של התלמידים עם בית הספר. באמצעות הצגת יצירות אמנות ניתן לפתח הרגלי התבוננות מעמיקים ביצירות של אומנים מוכרים וניתנת במה לתלמידים להציג את יצירתם זה בפני זה,  לחשוף אותה בפני צוות בית הספר, הורים ואורחים ולזכות בהערכתם.
במשך השנים פיתחנו מגוון רחב של סדנאות עבור בתי ספר. הסדנא מתקיימת בשיתוף התלמידים ובה אנו יוצרים אובייקטים סביבתיים, מעצבים, בונים ומציבים תערוכות תלמידים משותפות. התלמידים שותפים ליצירה אמנותית לא שגרתית בקנה מידה גדול ומתנסים בטכניקות יצירה ובנייה מגוונות: תבליטים, מסגרות לנוף, שדרוג עמדת השומר ועוד. יחד אנו מעצבים, יוצרים ומשפרים את חזות בית הספר וסביבתו.
באמצעות היצירה וההתנסות בסדנא יפתחו  תלמידים יכולות לעבודה עצמאית וקבוצתית, ייחשפו לאופני ביטוי חזותיים חדשים  וירכשו מיומנויות מלאכה ויצירה שאינם חשופים אליהם בחיי היום יום . אנחנו מעודדים את התלמידים להעלות פתרונות שונים וליזום תהליכים שיאפשרו להם לפתח את אישיותם היצירתית הייחודית.
התלמידים  יתנסו בעבודה עם מגוון חומרים וכלי עבודה, ייחשפו לטקסטורות, צורות וצבעים. התלמידים יחקרו ויבדקו תכונות של חומרים, מרקמים, ומוצרים וישלבו אותם בתהליך היצירה. התהליך כולל ניסוי וטעייה, ובחינת טכניקות עבודה שונות. בנוסף הם יחקרו את גבולות החומר והתאמתו לתוצר. הקמת תערוכת אמנות בית ספרית הנה פעילות מעוררת השראה המתאימה ללמידה, ביטוי אומנותיו מפגש עם חברים.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן